Dieta na stawy

Dieta na stawy – nie tylko dla aktywnych. Co jeść?

wpis w: Dieta | 0

Pokarmy przeciwzapalne są świetne dla organizmu, ale jakie pokarmy są najlepsze dla stawów? Istnieje wiele możliwości. Imbir jest popularnym składnikiem kuchni azjatyckiej. Można go również spożywać w postaci herbaty lub wypieków. Owoce cytrusowe zawierają mnóstwo witaminy C, która wspomaga zdrowie chrząstek i gojenie się ran. Brokuły i kantalupa są również dobrymi źródłami witaminy C.

Pokarmy przeciwzapalne

Jedzenie diety bogatej w przeciwutleniacze, takie jak zielone warzywa liściaste, może pomóc w zmniejszeniu bólu stawów i stanów zapalnych. Wybór tłustych ryb bogatych w kwasy tłuszczowe omega-3 należy do najlepszych pokarmów na ból stawów i stan zapalny. Ciemnozielone warzywa i owoce, takie jak czereśnie i jagody, są również doskonałym źródłem związków przeciwzapalnych. Do innych pokarmów korzystnie wpływających na ból stawów należą orzechy i nasiona, takie jak len, nasiona chia i konopie. Ponadto, pełne ziarna zbóż mogą pomóc przeciwdziałać wywołującym stan zapalny skutkom spożywania rafinowanych produktów zbożowych.

Imbir jest kolejnym doskonałym źródłem związków przeciwzapalnych. Imbir, który jest kluczowym składnikiem kuchni azjatyckiej, ma również korzystny wpływ na zmniejszenie bólu stawów. Spożywanie imbiru w postaci herbaty lub wypieków to prosty sposób na uzyskanie korzyści płynących z kurkumy. Staraj się unikać pokarmów zawierających duże ilości tłuszczów trans i nasyconych. Tłuszcze trans mogą pogarszać objawy choroby i pogarszać ich przebieg. Postaraj się ograniczyć spożycie mięsa i produktów mlecznych.

Olej rybi

Pomimo że przyjmowanie suplementów oleju rybiego może przynieść wiele korzyści, istnieje pewne ryzyko związane z tym suplementem, w tym interakcja z lekami przeciwzapalnymi. Z tych powodów przed rozpoczęciem przyjmowania suplementów z olejem rybnym najlepiej porozmawiać z lekarzem. Oprócz zmniejszenia ryzyka wystąpienia zaburzeń żołądkowo-jelitowych, suplementy oleju rybiego mogą również poprawić stan zdrowia Twoich stawów. Jeśli cierpisz na zapalenie stawów, ważne jest, abyś dowiedział się, jaki rodzaj oleju rybnego jest najlepszy dla Twojego stanu zdrowia.

EPA i DHA są dobre dla zdrowia stawów, ponieważ wzmacniają odporność i zmniejszają stan zapalny. Można je również uzyskać z ryb zimnowodnych, takich jak łosoś i pstrąg. Roślinne źródła olejów rybich obejmują nasiona chia, nasiona lnu i soję. Zielone warzywa liściaste są doskonałym źródłem kwasów Omega-3. Pokarmy te są również bogate w przeciwutleniacze, które zapobiegają uszkodzeniom komórek przez wolne rodniki.

Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia zawiera przeciwzapalne polifenole, które są naturalnymi środkami przeciwbólowymi. Zawiera również naturalnie fenolowy oleokantal, który zapobiega tworzeniu się enzymów prozapalnych. Zdrowa dieta, odpowiednie ćwiczenia fizyczne i dbałość o siebie są niezbędne dla utrzymania zdrowych stawów. Oliwa z oliwek zawiera tłuszcze jednonienasycone, a zawarte w niej polifenole mogą zapobiegać utracie kości związanej z ostrym stanem zapalnym.

Grono zawiera związek roślinny o nazwie proantocyjanidyna, który może mieć korzystny wpływ na zapalenie stawów. W badaniach na probówkach ekstrakt proantocyjanidynowy z pestek winogron zmniejszał stan zapalny związany z zapaleniem stawów. W badaniach tych stosowano jednak skoncentrowane ilości tego ekstraktu roślinnego. Konieczne są przyszłe badania, aby ustalić, jak te wyniki przekładają się na ludzi. Ponadto oliwa z oliwek zawiera przeciwutleniacze, które mogą pomóc w zmniejszeniu obrzęku i stanu zapalnego stawów. Może to mieć również pozytywny wpływ na objawy choroby zwyrodnieniowej stawów.

Imbir

Możesz już wiedzieć, że imbir ma właściwości przeciwzapalne. Jest on stosowany od wieków jako naturalny środek leczniczy i przeciwzapalny. Najnowsze badania sugerują, że imbir może hamować aktywność enzymu, który wywołuje stan zapalny. Może to wyjaśniać, dlaczego niektóre osoby cierpiące na zapalenie stawów zgłaszają pozytywne rezultaty po spożyciu imbiru. Nadal jednak nie wiadomo dokładnie, w jaki sposób imbir zmniejsza stan zapalny. Oto cztery sposoby, w jakie imbir może korzystnie wpłynąć na Twoje stawy. 1. Imbir pomaga ukoić ból brzucha

Kurkuma zawiera kurkuminę, która jest silnym przeciwutleniaczem. Może ona również łagodzić objawy zapalenia stawów i ból stawów. Kurkumę można znaleźć w postaci suszonej i świeżej. Zielona herbata jest doskonałym źródłem przeciwutleniaczy i zawiera związek o nazwie galusan epigallokatechiny-3, który ma właściwości przeciwzapalne. Należy jednak pamiętać, by pić zieloną herbatę z umiarem. Imbir dodany do diety jest jednym z najlepszych pokarmów dla stawów.

Warzywa psiankowate

Warzywa i przyprawy z rodziny psiankowatych, takie jak bakłażan, są bogate w przeciwutleniacze i składniki odżywcze, które mogą pomóc w zapobieganiu stanom zapalnym. Możesz cieszyć się głęboko fioletową skórką i miąższem bakłażana oraz innych warzyw z rodziny psiankowatych w swoim ulubionym daniu warzywnym. Miąższ bakłażana jest bogaty w błonnik i potas, które pomagają w funkcjonowaniu mięśni. Jedzenie warzyw psiankowatych może nawet pomóc w wyeliminowaniu niektórych objawów zapalenia stawów.

Jednakże warzywa psiankowate zawierają związek o nazwie solanina, który jest rodzajem alkaloidu. Solanina zwiększa stan zapalny i znajduje się głównie w liściach i łodygach tych warzyw. Związek ten został powiązany z kilkoma chorobami przewlekłymi, w tym z zapaleniem stawów, ale badania na ten temat są ograniczone. Spożywanie warzyw z rodziny psiankowatych może korzystnie wpłynąć na Twoje stawy, ale długoterminowe skutki działania solaniny nie są znane.

Jarzyny strączkowe

Jednym z najlepszych pokarmów, jakie można spożywać dla zdrowia stawów są rośliny strączkowe, które są bogate w błonnik i białko. Są one również dobrym źródłem lizyny, enzymu kluczowego dla regeneracji chrząstki. W szczególności granaty są dobrym wyborem ze względu na zawartość przeciwutleniaczy. Granaty zawierają również witaminę C, która jest ważna dla stawów, ponieważ zwiększa produkcję kolagenu, który chroni chrząstkę i zapobiega zwyrodnieniom stawów.

Orzeszki ziemne to technicznie rzecz biorąc rośliny strączkowe, ale zawierają więcej białka na uncję niż większość orzechów. Są też tańsze i mogą stanowić sycącą przekąskę dla osób z artretyzmem. Orzeszki ziemne zawierają również tłuszcze jedno- i wielonienasycone, które mogą obniżać poziom złego cholesterolu i zmniejszać ryzyko chorób serca. Ponadto, orzeszki ziemne mogą pomóc w utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi.

Zielona herbata

Zielona herbata ma wiele korzyści zdrowotnych, w tym działanie przeciwzapalne. Osoby cierpiące na reumatoidalne zapalenie stawów, rodzaj zapalnego zapalenia stawów, mogą odnieść korzyści z regularnego picia zielonej herbaty, aby ograniczyć ilość chrząstki niszczonej w stawach. Ponadto, zielona herbata może spowalniać postęp choroby zwyrodnieniowej stawów – schorzenia często występującego u osób starszych. Co więcej, przegląd badań sugeruje, że zielona herbata może pomóc w zmniejszeniu stanu zapalnego.

Polifenole i przeciwutleniacze zawarte w zielonej herbacie pomagają zmniejszyć stan zapalny i spowolnić degenerację chrząstki stawowej związaną z zapaleniem stawów. EGCG (epigallocatechin-3-gallate) jest również silnym przeciwutleniaczem, który zapobiega wytwarzaniu cząsteczek mogących uszkadzać stawy. Awokado, które jest bogate w tłuszcze jednonienasycone, zawiera witaminę E i karotenoid luteinę. Te składniki odżywcze mogą również wspomagać zdrowie tkanki łącznej, czyniąc awokado jednym z najlepszych pokarmów dla Twoich stawów.

Wyciąg z zielonej herbaty

Poza tym, że zawiera przeciwutleniacze, zielona herbata ma również inne korzyści dla Twoich stawów. Katechiny zawarte w zielonej herbacie mogą pomóc zmniejszyć ból i stan zapalny stawów oraz ograniczyć aktywność fibroblastów maziowych. Fundacja Arthritis Foundation zaleca picie zielonej herbaty w trosce o zdrowie stawów. Oprócz łagodzenia bólu stawów, zielona herbata zawiera inne korzyści zdrowotne, które mogą sprawić, że będzie ona wartym uwagi dodatkiem do Twojej codziennej diety.

Wyciąg z zielonej herbaty jest doskonałym przeciwutleniaczem, który pomaga zmniejszyć stan zapalny i ciśnienie krwi. Poprawia przepływ krwi poprzez zwiększenie poziomu tlenku azotu, związku, który rozluźnia naczynia krwionośne i zmniejsza obciążenie serca. Antyoksydanty zawarte w zielonej herbacie pomagają organizmowi zwalczać wolne rodniki i utrzymywać zrównoważony poziom antyoksydantów. Ekstrakt z zielonej herbaty ma długą historię wspomagania zdrowia stawów i jest prostym sposobem na dostarczenie większej ilości przeciwutleniaczy do swojej diety.

Korzeń imbiru

Badania wykazują, że korzeń imbiru ma właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Choć potrzeba więcej badań, zioło to jest ogólnie bezpieczne w spożyciu i może pomóc w leczeniu bólu stawów i stanów zapalnych. Aby uzyskać jak najwięcej korzyści, najlepiej jest wybierać skoncentrowane formy imbiru. Ważne jest także, aby wybierać imbir organiczny, ponieważ takie produkty zawierają mniej dodatków i mogą nie działać na wszystkich. Niemniej jednak korzeń imbiru ma długą historię korzyści zdrowotnych i jest jednym z najlepszych produktów spożywczych dla stawów.

Zawiera resweratrol, który jest silnym środkiem przeciwzapalnym. Substancja ta działa na te same cele komórkowe, co leki z grupy NLPZ i może poprawić objawy choroby zwyrodnieniowej stawów i stawów. Dzięki zawartości przeciwutleniaczy imbir jest silnym naturalnym lekiem na zapalenie stawów i bóle stawów. Pomaga on również wspierać produkcję zdrowego kolagenu w chrząstce, ścięgnach i więzadłach.

Wyciąg z herbaty imbirowej

Przegląd badań wykazuje, że imbir ma potencjał terapeutyczny, choć potrzeba więcej badań, aby określić jego wpływ na ludzi. U Cheryl i Randi w młodym wieku zdiagnozowano reumatoidalne zapalenie stawów. Imbir ma wiele zalet, w tym zmniejsza stan zapalny, ból i obrzęk, a jest szczególnie przydatny w przypadku zapalenia stawów. Można kupić suplement diety na zapalenie stawów zawierający imbir. Wybierz produkt wysokiej jakości. Upewnij się, że wybierasz imbir organiczny. Unikaj produktów zawierających dodatki, ponieważ zmniejszają one ilość składników aktywnych.

Kurkuma zawiera substancję chemiczną zwaną kurkuminą, która zmniejsza ból i obrzęk stawów poprzez blokowanie enzymów i cytokin zapalnych. Ta potężna przyprawa jest popularna w daniach kuchni indyjskiej i działa najlepiej w połączeniu z czarnym pieprzem. Ekstrakt z korzenia imbiru jest pozyskiwany ze świeżego i suszonego korzenia imbiru i zawiera związki chemiczne, które zwalczają stan zapalny. Związki te działają podobnie do ibuprofenu, zmniejszając ból i stan zapalny w stawach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.